Naše agentura bV24 začala v březnu testovat nový formát bannerů v Skliku - HTML5. Jako vybraná agentura máme totiž možnost tento formát bannerů testovat ještě před jeho oficiálním spuštěním. Pomocí A/B testování jsme porovnávali výkon dvou display kampaní s širokým zásahem. Testovali jsme kampaně obsahující bannery HTML5 a kampaně s GIF bannery. Sice nemůžeme zveřejňovat konkrétní hodnoty kampaní klienta, rádi bychom Vám však alespoň nastínili, jak si testování vedlo.
Z hlediska CTR na tom byly lépe bannery GIF. Rozdíl však nebyl nijak markantní. Průměrné CPC si také u GIF bannerů vedlo lépe. Bannery HTML5 měly tuto hodnotu oproti bannerům GIF vyšší o cca 2 Kč za proklik, ale to nám vynahradila lepší CPA (cena konverze) u HTML5. Formát bannerů HTML5 se totiž ukázal být více konverznějším. Konverzní poměr zde byl o mnoho vyšší než u bannerů v GIF.
Z hlediska výkonu to tedy zatím pro bannery HTML5 vypadá velice slibně. V dubnu určitě s tímto testováním budeme dále pokračovat.
Kromě výkonnosti však je nespornou výhodou bannerů HTML5 také jednotná příprava kreativy v rámci kampaní v ADS i v Skliku. Formát HTML5 nabízí více možností animací než GIF a obecně je lépe kreativně využitelný.
Seznam Sklik jistě brzy uvolní bannery HTML5 pro všechny kampaně. Pokud budete chtít pomoci s přípravou těchto nových bannerů a jejich následným nasazením do systému tak, abyste maximalizovali svůj výkon, neváhejte nás kontaktovat.