Heureka, Zboží.cz, FAVI, Glami, atd. Jistě tyto srovnávače zboží znáte a zřejmě je i pro svůj byznys využíváte. Dokážete je ale nastavit tak, abyste plně využili jejich potenciál a dostali z nich maximum prodejů?

Jaké výhody mají srovnávače?
Zbožové srovnávače jsou velice efektivním prostředkem pro on-line prodej téměř veškerého sortimentu (u unikátních produktů či zakázkové výroby je to na zvážení). Při dobrém nastavení a pravidelné optimalizaci na nich lze dosahovat velmi vysoké konverznosti a výrazného navyšování tržeb a to za velice nízkou CPC (cena za proklik), což se samozřejmě pozitivně projeví na PNO (podíl nákladu na obratu) i CPA (cena za konverzi). V praxi se to potvrzuje u všech našich klientů, jejichž produkty na tzv. “zbožácích” inzerujeme. Jedná se tedy o opravdu efektivní kanál pro prodeje na internetu s výborným poměrem cena/výkon.



Jak na produkty ve srovnávačích?
Produkty ve srovnávačích se uživatelům zobrazují v tzv. produktových kartách, v nichž jsou porovnávány vaše produkty se stejnými produkty konkurence. Nabízí se zde tedy skvělá příležitost pro využití a zvýraznění výhod, které oproti konkurenci máte, jako např. lepší cena, dárek k nákupu nebo třeba doprava zdarma. Tyto faktory a aktuální nabízená cena za proklik pak ovlivňují, na jaké pozici se oproti konkurenci v produktové kartě zobrazujete. Upravovat pozici zobrazování na produktové kartě je však možné také pomocí biddingu, což je pravidelná kontrola umístění a úprava CPC tak, aby se váš e-shop zobrazoval na požadovaných, viditelných pozicích. Biddovat lze buďto ručně, což je velice pracná a časově náročná činnost, nebo pomocí biddovacích nástrojů, jako je např. Bidding Fox (nástroj od Mergada).

Jaké nástroje využít?
Pro správu kampaní na srovnávačích však nestačí pouze nástroj pro bidding, ale je také potřeba patřičná úprava XML feedu. Každý “zbožák” totiž má pro XML feed trochu jiné specifikace. Proto se hodí využívat nástroj, který úpravu feedů pro jednotlivé srovnávače umožňuje a tím usnadňuje spoustu práce např. správcům e-shopu. Naše agentura bV24 má certifikované marketingové specialisty pro Mergado, což je skvělý nástroj pro úpravu feedů a tedy i pro správu inzerce na srovnávačích. Kromě toho nabízí Mergado také další doplňkové nástroje pro bidding (Bidding Fox), nebo pro úpravu produktových obrázků (Feed Image Editor).

   
Jak zvýšit prodeje na svém e-shopu?
Jakožto certifikovaný partner Mergada pracujeme nejen se zbožovými srovnávači, ale umíme také s vysokou efektivitou pro klienta využívat další dostupné nástroje, jako např. zmiňovaný Bidding Fox aj. Mimo to pravidelně testujeme dostupné novinky (tj. nové funkce a další nástroje) a implementujeme je do kampaní našich klientů. Tím dokážeme vždy podstatně zvýšit prodeje přes tyto kanály. Například u jednoho z našich klientů, který provozuje e-shop s krmivy pro domácí mazlíčky,
jsme díky optimalizaci a řízení kampaní na zboží.cz a na heureka.cz zvýšili prodeje o více než 600 %. Celkově v rámci řízení všech kampaní jsme u tohoto klienta dosáhli meziročně zvýšení tržeb o 118 %. V rámci Google Ads a Google Nákupů byl tento meziroční růst na tržbách dokonce +248 %.

Uvažujete také o zefektivnění inzerce na Heurece, Zboží.cz, nebo na dalších srovnávačích? Nebo chcete optimalizovat všechny své on-line kampaně a zvýšit tak své tržby? Neváhejte nás kontaktovat.