Google letos zavede změny ve sledování uživatelů. Dojde tak ke zvýšení ochrany soukromí. Co to bude znamenat pro online marketing?
Změna bude spočívat především v tom, že Google již nebude shromažďovat data cookies třetích stran, tedy data o aktivitách uživatel na konkrétních webech, které navštívili. Místo toho budou uživatelé na základě svých on-line aktivit rovnou zařazení do skupin podle zájmů. Reklamní systémy tak budou pracovat rovnou s těmito zájmovými skupinami, nikoli s individuálními daty uživatelů a jejich chování na konkrétních webech. Tato technologie s názvem FLoC tak výrazně zvýší úroveň ochrany soukromí uživatelů.
Na inzerci v Google Ads by tato změna neměla mít výrazný vliv. I nadále bude možnost nastavit cílení reklam na relevantní cílové publikum podle zájmů, avšak toto cílení pravděpodobně bude o něco méně přesnější, než doposud. Podle Googlu by, na základě výsledků provedených testů, nemělo docházet k výraznějšímu poklesu konverznosti.
Během dubna již lze očekávat první verzi Google Chrome, která bude tuto novou technologii podporovat. Zanedlouho poté, zhruba ve druhém čtvrtletí, pak začne testování nových zájmových skupin v Google Ads.
Google Ads na svém blogu uvádí, že i nadále bude podporovat přímé vztahy mezi zákazníky, značkami a publishery. Podle všeho to tedy vypadá, že na data (cookies první strany), která se využívají pro remarketing a která si každý v rámci svého webu posbírá sám, tyto změny nebudou mít vliv.
Potřebujete pomoci s nastavením cílení vašich reklam v Google Ads, nebo se správou PPC kampaní? Neváhejte nás kontaktovat.