Reklamní společnost Criteo uspořádala webinář na téma online inzerce během vánoční sezóny. Připravili jsme si pro vás pár zajímavostí, které jsme se dozvěděli.
Criteo se na svém webináři s účastníky podělilo o zajímavé poznatky týkající se nákupního chování zákazníků během vánoční sezóny a o tipy, jak vánoční sezónu využít naplno v rámci online inzerce.
Black Friday není jediným významným dnem
Black Friday je pro prodejce velmi důležitým dnem, avšak dle statistik není jediným dnem vánoční sezóny, který se těší vysokým prodejům. V tomto prodejním období dochází k více peakům, největším z nich je dle údajů Critea za rok 2021 víkend po Black Friday. Criteo proto radí rozprostřít investice na reklamu do celého měsíce.
Zaměřte se na všechny kroky full-funnel strategie
Těmito kroky jsou povědomí, zvažování a konverze. Nezanedbávejte fázi povědomí a zvažování a využívejte always-on kampaně. Vybudujete si tak značku a zvýšíte pravděpodobnost, že si vás zákazníci budou pamatovat. Stejnou strategii využívejte v rámci retargetingu, abyste se svým zákazníkům udrželi v paměti a nabádali je k opakovanému nákupu.
Criteo dále radí využívat různé taktiky podle toho, v jakém stádiu full-funnel strategie se nacházíte. Např. ve fázi budování povědomí využijte některá z doporučených audiencí, jako je behavioral audience nebo lookalike audience. Zasáhnete tak uživatele, u kterých je větší pravděpodobnost nákupu. V druhé fázi proměňte povědomí v zájem, využijte k tomu animace a interakce s reklamou. Pro maximalizaci konverzí poskytněte například časově omezené nabídky. Nakonec nezapomeňte na budování loajality zákazníků a podporu opakovaných nákupů, zde můžete využít např. slevové kódy nebo dopravu zdarma.
Využijte akvizici i retargeting
Na začátku vánoční sezóny zaměřte úsilí na získání co nejvíce nových uživatelů, abyste na ně během hlavní sezóny mohli retargetovat. Na začátku sezóny jsou navíc náklady na návštěvu nižší než v pozdějším období sezóny. Taky nezapomeňte optimalizovat své rozpočty dle fází vánoční sezóny. Na začátku sezóny byste měli vynaložit více prostředků na akvizici, v listopadu ale naopak investujte více do retargetingu.
Vánoční sezóna již začala a pokud jste ještě nespustili své akviziční kampaně, je nejvyšší čas se do toho pustit. Pokud chcete inzerovat na Criteu či některém z dalších reklamních systémů, neváhejte nás kontaktovat. Připravíme pro vás kampaně na míru.