Způsob, jakým lidé na internetu vyhledávají, se neustále mění. S těmito změnami je složité držet krok, ale klíčová slova ve volné shodě vám s tím mohou pomoci.
Díky volné shodě se reklamy zobrazují na vyhledávací dotazy, které souvisí s klíčovými slovy, a to i v případech, kdy dotaz dané klíčové slovo neobsahuje. Výhodou volné shody je, že sama nalézá nová klíčová slova, která souvisí s vaší firmou, čímž vám ušetří čas. Nevýhodou je, že Google může zobrazovat vaše reklamy na vyhledávací dotazy, které pro vás nejsou relevantní. Avšak Google na tomto problému pracuje a v poslední době se věnuje vylepšování volné shody tak, aby podávala co nejlepší výkon.
Volná shoda funguje nejlépe v kombinaci s automatizací a Smart Biddingem. Díky automatizaci má volná shoda k dispozici signály o předchozím vyhledávání uživatele, o landing page reklam, ostatních klíčových slovech v sestavě apod. Tyto a další signály pomáhají volné shodě pochopit kontext vašich klíčových slov i kontext vyhledávání uživatele a zajistí tak, že se vaše reklama zobrazí pouze na dotazy, které jsou pro vás relevantní. Doporučujeme nastavit v kampani s volnou shodou dostatečně velký rozpočet, abyste zachytili zvýšené množství konverzí. Dále byste měli uspořádat sestavy dle tématu a využívat responzivní reklamy ve vyhledávání. V případě využití volné shody je vhodné vypnout klíčová slova v jiných shodách, jelikož volná shoda pokryje i vyhledávací dotazy ostatních shod.
Klíčová slova ve volné shodě do svých kampaní můžete přidat jednoduše přes stránku s doporučeními. Tam je také možné vytvořit experiment, abyste tak mohli srovnat výkon volné shody s ostatními shodami. Doporučujeme nechat experiment běžet minimálně 2-3 týdny, nejlépe však 3-4 týdny, a z následného srovnání výsledků vynechat první týden, během kterého si kampaň sbírala potřebná data.
Google plánuje vylepšovat volnou shodu i v roce 2023. Mimo jiné se chce zaměřit na zpřesnění shody mezi klíčovým slovem ve volné shodě a vyhledávacím dotazem, aby tak nebylo třeba přidávat negativní klíčová slova. Také chce urychlit proces učení volné shody při spuštění nové kampaně, což jistě ocení především malí inzerenti či inzerenti, kteří prodávají sezónní zboží.
Pokud chcete inzerovat v Google Ads, Skliku či jiných reklamních systémech, kontaktujte nás! Připravíme pro vás kampaně na míru dle vašich potřeb.