Při plánování marketingové strategie připravujeme reklamy a kreativu vzhledem k aktuální nákupní fázi zákazníka, která vychází z frameworku SEE - THINK - DO - CARE, který představil na svém blogu Avinash Kaushik již v roce 2013 a následně osobně představil také v ČR koncem roku 2014.
SEE - THINK - DO - CARE (vidět, myslet, dělat, pečovat) je rámec neboli framework, který slouží k vylepšení marketingové komunikace. Je to metoda, která rozděluje zákazníky do čtyř fází rozhodování o nákupu. Zajišťuje přesnější media targeting a personalizovanou komunikaci se zákazníkem. SEE - THINK - DO - CARE je jednoduchý a často velmi funkční způsob, jak smysluplně pracovat na obsahovém marketingu.
Jednotlivé fáze lze definovat takto:
SEE - fáze, ve které oslovujeme největší kvalifikované publikum. Lidé v této fázi ještě nechtějí nakupovat a produkt nebo značku ještě neznají. Naším cílem je inspirovat, pobavit a informovat.
THINK - o něco užší skupina, která naši značku nebo produkt zná, provnává ji s konkurencí a zvažuje možnosti. Naším cílem je vzdělávat, informovat a zdůraznit přidanou hodnotu.
DO - v této fázi již lidé chtějí nakupovat a naším cílem je přesvědčit je, že chtějí nakoupit právě u nás.
CARE - do této fáze řadíme skupinu lidí, kteří u nás nakoupili. Naším cílem je překvapit, potěšit a odměnit je za provedený nákup, aby se i příště obrátili právě na nás.
Myslíte si, že strategie SEE - THINK - DO - CARE je záležitostí jen velkých firem s dostatečným budgetem? Není to pravda, frameworkem SEE - THINK - DO - CARE by se měl řídit každý markeťák. Není to jen o budgetech, ale hlavně o chytrém využití dostupných zdrojů a plánování cest pro určitý produkt nebo firmu.
Pokud chcete efektivně využít strategii modelu SEE - THINK - DO - CARE pro vaše kampaně neváhejte nás kontaktovat.