Věděli jste, že celková hodnota exportu ve světě je asi 16 bilionů dolarů? Z toho vyplývá, že možnosti jak získat peníze v globálním měřítku jsou obrovské.

 

Někteří lidé však mají z objednání produktů z cizí země obavy. Až 28 % předpokládá, že bude těžší vrátit produkt, 22 % si myslí, že doručení bude trvat příliš dlouho a 21 % má strach o kvalitu zákaznického servisu. Pokud tedy uvažujete o exportu vašich produktů do zahraničí, je dobré se zamyslet nad mnoha skutečnostmi, které mohou ovlivnit nákup.

 

Výběr země

S výběrem vhodné země pro export vám pomůže nástroj Market Finder. Nástroj Market Finder jednoduše vytipuje vhodné trhy pro expanzi konkrétního druhu zboží, ale to není vše. Pomáhá získávat informace i v oblastech jako jsou platební metody, doprava či zákaznický servis. O Market Finderu se více dozvíte v našem článku.

 

Data o konkurenci

Důležitým krokem při výběru země pro export je zjistit si, kdo je vaše konkurence a jak je velká. S hledáním konkurence vám pomůže nástroj simmilarweb.com. Podstatné je také vědět, jaké porovnávače produktů daná země používá. Získáte tím kvalitní seznamy konkurence každé země. Vhodné je sledovat i Amazon.com, který je silně zastoupen např. ve Finsku, Španělsku a Německu. Uživatelé z těchto zemí totiž mohou jít místo vyhledávání v Googlu přímo zde.

 

Srovnání získaných dat

Pro výběr správných zemí pro export je vhodné si získaná data jednotlivých zemí vložit do tabulky a dále je srovnávat např. dle počtu vyhledávání, podle velikosti CPC, HDP nebo počtu konkurentů na daném trhu. Cílový trh pro vaše podnikání zvolte podle toho, co je pro vás relevantní.

 

Přizpůsobení výběru zařízení

Dále je nutné sledovat, jaké zařízení daná země nejvíce využívá. Mobilní zařízení se ve většině zemí dostávají do popředí, proto je důležité zlepšit rychlost načítání stránky pro mobilní zařízení. Detailní statistiky o načítání vašeho webu najdete na webpagetest.org. Nezapomínejte také na přizpůsobení stránek pro tablety a vše důkladně testujte.

 

Další doporučení

  • Zohledňujte trend růstu Ecommerce v dané zemi!
  • Sledujte procento vrácení produktu v dané zemi!
  • Jsou v dané zemi lidé zvyklí nakupovat online?
  • Nakupují lidé z dané země na zahraničních webech?
  • Jaké značky daná země preferuje?
  • Zjistěte, jaký je průměr v době doručení v dané zemi!
  • Jaké platební metody jsou v dané zemi populární?
  • Nezapomínejte na dobírku - v zemích jako je Slovensko, Rumunsko nebo Maďarsko bez dobírky ani nezačínejte, protože je zde velmi populární.
  • Zjistěte, kdo jsou influenceři v dané krajině - pomocí webové stránky peg.co, kde zadáte cílovou kategorii, krajinu a počet followers. Okamžitě získáte seznam místních influencerů.
  • Sledujte jednotlivé kroky ve vašem košíku - pomocí nástroje Hotjar.com můžete sledovat procenta dokončení jednotlivých kroků nebo odchodů z webu.
  • Dávejte si pozor na lokální zvyklosti - např. v Rumunsku nejsou zvyklí na zadávání PSČ - vyplňují pouze kraj, ve Švédsku preferují jednokrokový košík, v Německu dají hodně na certifikaci TrustedShops.

 


Máte zájem rozšířit Vaše podnikání do zahraničí a nevíte jak na to? Neváhejte nás kontaktovat.